Varför

Är så jävla less på allt idag! Varför fattar inte folk bara den simpla saken som att : hej! vet du? jag bestämmer själv!!
 
 
När jag och sambon jobbar på norra sidan av stan, så kollar vi väl inte efter bostad på andra sidan stan?!
Jag avskyr stockholm! all stress alla människor trafiken, ja allt. Jag vill absolut inte bo närmare stockholm! och att pendla genom stan varje dag? de är hemskt!!
 
Jag och sambon har ju köpt en gård helt utan grannar! 30 min utanför sundsvall. Det finns ju en anledning till att vi har valt att köpa ett sådant ställe! Vi vill inte bo mitt i någon smet! vi vill ha naturen utanför dörren och inte tunnelbanan! så enkelt är det!!
 
hade vi köpt detta ställe om vi ville bo centralt? jag bara undrar?!
 
 
Det som håller oss kvar är ju jobben! inte direkt så att Stockholm håller kvar oss! vi vill ha fasta jobb när vi får barn! Sen kommer vi att flytta så fort jobbmöjligheter ges i sundsvall eller däromkring!
 
Vi vill odla våran egen sallad och ha vara djur utanför dörren! Det är våran dröm och något vi strävat efter sen i somras när vi spenderade 3 veckor i tält i norrland!
 
uppsättning av tältet en kväll efter att vi tagit oss högre upp! Var extremt skönt att slänga sig i vattnet och tvätta sig innan vi kröp in i tältet för natten! Det va så vi levde i somras! och de va oxå då vi mådde som bäst och även bestämde oss för att det är ju i naturen vi vill bo!
 
Ska man inte följa sina drömmar? för att man ska följa trenden och bo i stockholm där en lägenhet går för flera miljoner de är dyrt att parkera bilen de är bråk utanför dörren varannan dag. du stressar hela tiden för att få allting att gå ihop med tid och pengar!?
 
vi har en gård i sundsvall som vi inte har något lån på, vi har ingen hyra, vi har hjälpsamma grannar och vi har en gratis parkering. vi har även möjlighet att odla lite av våran mat. Men framför allt så har vi de vi verkligen vill ha, vi har naturen så nära de bara går! och de är ju där vi mår bra!
 
För att vara inne på samma spår så kostar dagisplatsen lika mycket i sundsvall som i stockholm. Maten är lite billigare i norrland (och ofta närproducerad)
 
Jag har samma lön i sundsvall som barnskötare som i stockholm
min sambo har chans till högre lön än han har idag!
 
Summan av detta är att vi slipper alltså ha en dyr hyra och ett dyrt lån säg så där om man är snål 8000 i månaden som vi kan lägga på annat! Men de blir mer pendlande säger folk då? idag har jag 40 min till jobbet och min sambo 60. Från våran gård in till sundsvall tar det 30 min.
 
 
Men det stora plusset är ju faktiskt att vi mår ju bra där oxå!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0