Drömmen om att bli självförsörjande bonde...

Den har ju alltid funnits där! från att jag va liten har jag sagt att jag ska bli bonde! Och nu så sitter jag och kollar på 100 % bonde, eller bonderöven som den heter på danska!
 
Jag kan säga att jag inte blir mindre motiverad att försöka och att testa! Möjligheten känns ju större nu när vi köpt gård måste jag ju erkänna! googlar på allt möjligt konstigt på kvällarna och nätterna när Alien håller mig vaken! Allt från hur man förökar rabarber och vinbär till hur man tar hand om getter och höns.
 
Jag vill åka upp och kolla hur det ser ut under snön och börja plantera potatis och morötter. jag vill även kolla hur många fönsterrutor de va ovanpå stallet om de går att göra någon form av växthus till tomater och sådant! :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0