Tung dag igår.

Det blev en jobbig dag igår! klev bara ur sängen när jag gick ut med pipen och gick på toa. Pipen tittade konstigt på mig varje gång jag gick på toa. Måste vara konstigt för en hund att förstå varför vi går och sätter oss på en stol sådär ibland bara! Illamåendet verkar vara tillbaka. kräktes upp min yougurt och efter de va allt svårt att få ner.
 
fina pipen
 

Sambon kom hem sent igår men satte sig med mina försäkringskassapapper och under dagen fixade jag e-leg så allt kunde fyllas i till dom direkt! så han ringde upp och fick hjälp att fylla i alla fält så de blev rätt från början! Så nu har jag en sak mindre att ha ångest över! alla papper och ansökningar är klara tills på fredag då jag får antingen en ny sjukskrivningg eller något annat!
 
Under tiden han fixade med de stekte jag fiskpinnar och gjorde pulvermos! De går fort och är relativit lätt att få upp om de skulle komma till de. Vi åt pratade och sen va ju klockan massor men sambon tog ändå en cykeltur med pipen så han skulle vara lite trött iaf. (Mina korta promenader ger honom inte så mycket tyvärr).
 
 
Sen va klockan tolv innan vi kom i säng. Halv ett så fick jag springa upp och kräkas. Tog med mig min hink som faktiskt fått bo på toaletten nu i flera veckor! värmde min vetekudde lite till och så fällde jag upp huvud delen på våran säng. (Vi har en ställbar) vilket gör de mycket enklare att dels komma upp ur den så vi inte har mågon golvyta i sovrummet så måste man ta sig i sängen till dörren för att ställa sig på golvet! kändes även lättare att sova med överkroppen mer upp ifall man skulle börja kräkas direkt när man vaknar!
 
 
 
Jag låg vaken mer eller mindre hela natten! letade vid fyra någon gång upp mina lergigan mot illamåendet och dom innehåller även lugnande och ångestdämpande. Så tillslut så somnade jag till och fick sova korta stunder mellan gångerna jag springer upp och kissar.
 
Sambon tog ut pipen på morgonen och jag som är lättväkt låg vaken kvar i sängen och rörde mig inte! Jag mådde inte illa och jag låg skönt! vilket inte händer speciellt ofta! och även fast Alien levde om där någon timme så rörde jag mig inte förän kl elva då jag klev upp och åt frukost. Nu ligger jag på soffan och illamåendet kommer krypandes så jag hoppas att mackan jag åt får stanna kvar i magen!
 
Denna säng har vi fast med fake tempur bäddmadrass!
 
 
 
 


Kommentarer
Sandra

Men usch vad jobbigt att ditt illamående kommer tillbaka! Du verkar inte haft en lätt graviditet direkt :/ Hoppas det försvinner lika fort som det kommer.

2014-05-14 @ 16:37:33
URL: http://dubblalyckan.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0