Sambon pluggar borta och jag är hemmafru?

Eller nja jag är hemma med sonen och alla djur medans sambon pluggar borta i veckorna!
 
 
 
Igår satte jag en sort vitlök och sen kom det en jakt hund som jag fick koppla då den gav sig på våra ankor och vägrade lämna gården!
det tog precis hela dagen att bara ha den här.
 
Men idag så har vi gått en promenad med alla våra egna hundar!
 
 
Sen sist jag skrev så har vi tagit upp allt ur landen. det har blivit frostnätter. vi har slaktat undan några drakar. vi valde att ha kvar alla våra honor då vi har en stor efterfrågan på ankägg, så vi sa vi behåller alla honor iår så vi får bra med ägg att kunna sälja och även kläcka till oss nästa vår. Men när vi började kolla igenom alla djur så inser vi hur många honor vi faktiskt får av våra egenuppfödda djur.. vi hade 6 ankor, en hona och en drake tog räven... 21 ällingar överlevde till vuxen ålder och av dom va 6 drakar, så 4 har hamnat i frysen och en har vi redan ätit! mycket gott måste jag säga!
 
desamma med kaninerna, överlag 6 honor och 2 hanar per kull. och hönsen ligger väl 50/50 skulle jag tro!
Känns som att det är väldigt ovanligt att det blir nå många honor och vi börjar ju fundera på vad det är som gör de?
den stora vita draken är sparad för vidare avel :)
 
 


Kommentarer
{ Rania Maria Photography }

Svar: haha jadu det minns inte jag heller! :P

2015-11-03 @ 22:24:57
URL: http://raniamaria.eu/blog


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0