Ett tag sen. Som vanligt

Men det finns för mycket annat att göra än att ta upp mobilen och skriva! 

Men nu känner jag för att skryta lite! Om hur bra vi är och hur bra vårat liv egentligen än 😍


Idag lagade vi mat med bara egenproducerade råvaror! Så häftigt att gå ut och hämta maten 😄 det är verkligen en speciell känsla! Och maten smakar så himla gott! Nästa år blir det självklart att odla mera! Detta va verkligen första gången vi odlade och vi drömmer redan om nästa år då vi kommer få ner allt i tid! Då odlingsbäddarna är klara och växthuset likaså 😜 tänk va bra de kommer bli! 

Och nästa år ska vi inte utöka våra avelsgrupper! Utan dom avkommorna kommer att ge oss kött för minst ett år 😄
12 ällingar 😍 födda för någon vecka sen!

10 kycklingar födda för nästan 2 veckor 😄

Och några av kaninerna är parade för en vecka sen 😄 

Så lite mer kött blir det i frysen i vinter!



Kommentarer
{ Rania Maria Photography }

Svar: Haha jag förstår er dock, jag hade verkligen velat komma igång med odlingen redan i år men vi flyttade hit mitt i sommaren så det var väldigt svårt :( Vi tog dock upp potatis häromdagen så helt lottlösa är vi inte! Åh men förstår att det måste varit en underbar känsla och smakat extra gott!

Nää, det säger mig faktiskt inte mycket alls - ska fråga sambon som är härifrån samt googla ;) Jag upptäcker hela tiden nya ställen här! Är någon av er härifrån sen innan? Jättekul att hitta andra som tänker likadant, speciellt i ens närhet - det vore jättekul att besöka er med kameran någon dag :D

2015-09-19 @ 21:16:25
URL: http://raniamaria.eu/blog
{ Rania Maria Photography }

Svar: Låter som en bra grej för er att börja med då. Jag längtar verkligen till nästa vår och att få börja med odling i tid! Dock har vi inget växthus :( Vi satte rätt lite i år, men det är jättekul! Hur förvarar ni den så den håller sig länge?

Haha nä faktiskt inte, får allt ta och googla lite ;) Vi bor strax utanför Matfors. Vilken tur att slumpen tog er hit då! :D Förstår er, Sthlm är fint men oj vad jag blir stressad där, det är ett SÅ högt tempo...

Ja det finns ju en del som lever som vi, det är jätteroligt - men extrakul om man kan ses och lära av varandra! Vad heter du på instagram? :D

Då får vi ses när ni är hemma igen!

2015-09-19 @ 22:41:48
URL: http://raniamaria.eu/blog


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0