52 Dagar kvar!

Ja de låter som extremt många dagar till att må så som jag mår. Men till detta hör att från och med idag så har vi en checklista på vad vi ska hinna på dessa "lediga" dagar.
  • Få igång elen på gården. KLART
  • Packa ner köra dit packa upp ochh boa in oss
  • Få igång vattnet på gården.
  • Måla huset stallet och förhoppningsvis garaget.
  • Bygga om/laga vedboden som väggarna är fallfärdiga på!
  • Ta ut och sen när vedbodsväggarna är klara trava in all ved.
  • Kapa/klyva ved så det räcker över vintern.
  • Köpa frysbox.
  • Fixa klart alla bebisförberedelser.

Sen är det ju lite saker vi vill hinna men som kanske inte är jätte bråttom att hinna! det gör inget om det inte blir av.
 
  • Måla inne (vitt grundmålat) behöver förbättring!
  • plocka bär och frysa in
  • fiska och frysa in.
  • göra ängen till gräsmatta.
  • sortera allt "skräp".
  • fixa så vi har någon typ av uppkoppling (internet och telefon).
  • med mera med mera...
 
Det jag ska försöka göra är att dokumentera så mycket jag kan. Men det finns inget trådlöst internet som har teckning där ute så det kanske inte blir "online" utan att jag uppdaterar när vi är iväg med färdigskrivna inlägg.
 
 

Vi får helt enkelt se hur det går med allt! Idag hade jag ett jag "måste" eller kanske snarare ett jag vill nu medans vi har internet... Det är att skicka in bilder på framkallning, jag har bilder från våran semester förra sommaren och fram till nu som jag faktiskt hellre har i album än på en hårddisk som ligger undangömd någonstans! Men har jag orkat göra någonting åt de? nej jag har inte ens öppnat en mapp med bilder idag! får typ ångest över att jag ska göra de och de slutar med att jag sitter och bara stirrar i väggen och gör inget. Jag har kollat på ett avsnitt av csi idag från kl 07:30 tills nu jag har somnat och sovit två timmar allt som allt men annars har det vart en jobbig dag idag!
 
Men nu är det bara 3 timmar kvar tills sambon går på 4 veckors semester sen är han tjänstledig från semstern tills Alien kommer (14 dagar) sen är det 10 dagar föräldraledigt för oss båda! Efter de så är det faktiskt sambon som kommer vara pappa ledig i några månader! :)
 
vid vattnet skulle jag gärna hänga idag!
 
Eftersom vi står mitt i en flytt så har vi ingenting hemma i ät och drick väg. Det är idag jätte varmt och de jag har hemma att dricka är te och vatten. vatten stannar inte kvar i min mage alls tyvärr :( det vänder och kommer upp och har gjort i princip hela graviditeten. Som tur är så är det bara vattnet som kommer upp och inte de som finns i magen, men ändå! Sambon får köpa med sig min multivitanim dryck hem från jobbet och massa vattenmelon som har vart bland de lättaste att behålla senaste veckorna! Min älskade underbart goda sallad som jag i princip levt på spydde jag upp sist vi åkte in till bb och sen dess går det inte alls längre :( utan nu består kosten av 90% frukt och små små protioner av vanlig mat. typ fem tuggor sen tar de stopp! och yoghurt med fruktbitar i.
 
 
Nä nu ska jag passa på att vila lite när valparna tagit siesta :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0