Det här med att flytta...

Är något jag är ganska van vid! Jag hoppas att detta är en gång när det faktiskt känns som att jag ska flytta hem! Till mitt hem! Det vi köpt utan att lånade pengar! Det boendet ingen kommer kunna ta ifrån oss! Det känns skönt! och för första gången på 10 år ska jag faktiskt packa upp alla mina saker! allting ska vara på sin plats! Jag ska göra detta till mitt hem! där det finns bilder på väggarna och det syns att det är vi som bor där! Det ska kännas så, inte bara inne i vårat lilla hus utan det ska kännas så på hela våran lilla gård! Det ska planteras lite fruktträd, bärbuskar och göras ett grönsaksland! Dock kanske inte föränn nästa vår men ändå! vi ska måla i precis dom färgerna vi vill och ingen kan komma och säga att det inte får vara så! Vi ska hugga våran egen ved som kommer att hålla oss varma under den kalla vintern! vi ska klippa våran gräsmatta som just nu är en vildvuxen äng. vi ska fylla upp en frysbox med bär i höst!
 
 
 
Det många som skulle kalla detta "jobbigt" man måste ta hand om! jag skulle säga att jag kallar det livet! jag vill arbeta för min mat, bra mat som jag vet är bra för mig och min familj!
jag vill göra de fint omkring mig med min egen kraft! och jag vill att värmen kommer från en sprakande brasa som jag vet att jag lagt ner tid på att fixa så vi alltid har det varmt och skönt inomhus!
 
Allt detta är vad jag längtat efter i flera år och om en vecka så sitter jag där på min egen gård med min familj och ska börja göra detta till allt vi vill ha! Det kommer säkert att vara tufft och jobbigt stundtals det är jag fullt medveten om! Men vi har alla möjligheter till ett bra liv där! utan stress, tunnelbanor, mycket trafik, mycket folk som lägger sig i och otrevliga människor, utan att bli störd av grannarna eller störa grannarna! (för dom vi har på gården är det en bra bit till) Utan att behöva betala 80% av dubbla löner på ett boende!!
 
Att veta att denna gård är bara våran!! Att naturen finns precis utanför dörren! :)
 
 
 
 


Kommentarer
Yvonne Staaf

Lycka till Maria både med flytten och bebisen helt enkelt familjen ha det riktigt bra nu <3 kramar från mig till dig.

2014-07-01 @ 18:16:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0