I tisdags var jag effektiv!? eller aktiv på sjukhusen...

Först var jag hos läkaren på bokad tid. För att kolla upp allt som läkaren kollar och även förlänga sjukskrivningen till dagen innan Alien kommer :) allt såg bra ut förutom att smärtan som jag fått i muskeln/revbenet under högra tutten är något som kommer bli värre men inte är något farligt då det är brosket som är upplöst? eller vad man nu säger!? Precis som i bäckenet! Ändå skönt att det inte är farligt och att jag måste sova på vänster sida för annars får jag riktigt ont. Men jag kan ju fortfarande sova! eller ja när Alien vill att jag ska få sova så får jag de! så jag är nöjd.
 
Sen va de dax att träffa barnmorskan. Mina värden fortsätter att se bra ut! vilket är ett under! Magen ligger nu under "normal" som den låg mitt på för två veckor sen! Men de beror på att Alien ligger på tvären! Då växer inte livmodern uppåt i samma takt! Annars såg och lät allting bra! Det är en riktig liten krigare där inne!!
 
Kom hem till mamma janki åt lunch och pratade en massa. Då fick jag en blödning, vilket inte just då rörde mig i ryggen eftersom att jag haft ganska mycket blödningar under hela graviditeten. Men när det fortsatte så ringde vi in och dom tyckte absolut att vi skulle komma in då det inte är bra när man blöder så sent i graviditeten! Så vi åkte in till förlossningen igen! och de gick fort och de va ju trevligt att faktiskt vara vid medvetande när vi va där :)
 
Men när vi hörde massa bebisar som precis kommit ut i vä'rlden så insåg jag hur icke redo jag eller vi är! Vi skaffade hundvakt för några timmar och åkte dit med de jag hade på mig och mitt legitimation! Alla våra saker är i sundsvall. För de är ju så vi planerat! haha Så när jag kom hem sa jag de. Det kanske är dax att vi förbereda oss på att faktiskt vi ska få en sådan där liten bebis om två månader :)
 
Detta resulterade i att jag faktiskt kollade på bebiskläder igår... på internet och på en affär utan att riktigt vilja ha något! och efter 5 min hade jag tröttnat! haha jag är dock precis likadan när jag ska handla till mig! avskyr att gå i butiker och kolla kläder!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0