Allergisk mot graviditeten.

Ja lite så känner jag mig! Min kropp gillar inte att vara gravid! Så enkelt är det! Det är tur att det är en stark krabat där inne som tar de den behöver. För Alien växer som han/hon ska och magen oxå! Men jag går ner eller ligger still. (lite beroende på hur dagarna vart) får jag i mig bra med mat i några dagar så ligger jag på 55kg (normalvikt 57-59) och har jag mått illa och inte fått behålla maten på några dagar så kan vikten krypa ner mot 50kg. Vilket kanske inte är skrämmande lite egentligen. Då jag alltid vart smal och för några år sen låg min normalvikt inte på mer än 45kg. på mina 170cm. Men nu känner jag verkligen att kroppen inte orkar, den orkar inte när jag väger för lite! Sen ska man inte stirra sig blind på siffror de har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra, men jag och min kropp mår inte bra av den vikt jag har nu om jag säger så! Så det är tur att Alien i alla fall växer och mår bra! För där är det inga som helst problem med aktiviteten inte!
 
 
100 dagar kvar! det kommer kännas bättre när det är två siffrigt! och att veta att 40 av dessa dagar så har jag min sambo hemma med mig hela dagarna! och vi kommer då att befinna oss på våran gård! Det känns riktigt bra!
 
 
Appropå aktiviteten på Alien så hade jag eller vi en hemsk natt. Jag kan inte sova på mage (självklart inte) inte på rygg för då mår jag jätte illa och får svårt att andas. Vilket ger mig ett alternativ kvar att ligga på sidan! det gör jag vanligtvis (någon halv mage/sidan framsstupa sidoläge) är hur jag alltid sover! Nu går de inte men på sidan har funkat okej. Men i natt så tyckte Alien att ligga på tvären va en bra ide och sparka. Det är en riktigt bestämd liten varelse där inne som inte tyckte att de va okej att jag låg så! det slutade med att jag satt upp och kollade på film större delen av natten. Då va Alien riktigt nöjd!
 
 
 
 
 
Nu ska jag försöka få i mig lite lunch och sen sova en stund då jag hade möte med min barnmorska på förmiddagen idag så har jag fortfarande inte direkt sovit än! Då grannen tyckte att klippa gräset med deras jävla monster maskin kl 07:30 tror jag slutade kolla på film 06:45.. Sen slutade han lagom till att min klocka ringde... Avskyr att vara lättväkt!!!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0