Getterna har bott på gården en vecka och en dag!

Getterna verkar trivas bra! Dom fick gå ut och utforska lite i helgen men dom gick direkt in igen. Inte direkt min förväntan. 

Jag mjölkar en gång per dag. Svea har en Killing så henne får vi ganska mycket mjölk från. Medans viola har två så henne mjölkar jag bara ytterst lite från så vi får in rutinen. 

Viola är en ängel att mjölka står som ett ljus och har inte rört sig en enda gång. Medans Svea är bråkigare så henne får jag sätta fast kort så får jag försöka mjölka så fort jag kan. 

Tragist att det är viola som inte gillar andra getter! Så henne vet vi inte om vi ska behålla. Om hon inte går ihop med sin syster igen då får hon bo kvar. För vi kan inte ha tre hagar det går liksom inte! 

Viola


Suddig Svea 


Bocken Oscar 

Killingarna är fortfarande odöpta. 
Sveas tjej


Violas tjej och kille. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0