Jag skulle vilja börja skriva igen. Men tiden!

Livet som småbarns förälder, självhushållare med ett stort antal djur. och en gård att ta hand om, ja de ger inte tid till att göra mycket annat än att laga mat, byta blöjor, fodra djur, mocka efter djur.
 
 
mina grabbar idag när jag lagade mat satt dom i sitt skåp i köket och mumsade på majskrokar.
 
just nu är det förberedning för vinter på gården
tjejerna ska snart flytta in för parnings säsong 32 avelsdjur har det blivit iår.då vi har rexar i gepard och blå, jättar i viltgrå och svart och vädurar en cinchilla och en blå hane och en hona som är mantlad viltgrå. sen har vi våra köttisar som är blandisar, dom gula ska dock paras med en gepardhane.
 
vi har även investerat i renrasiga höns, Maraner, bresse, cream legbar, isbar (silverudds blå), ayam cemani, araucaner.
 
ankorna har blivit löparankor, peking ankor och sen våra mysk som finns kvar :)
 
sen har det kommit ett gäng gäss (knölgäss) vaktlar som från start inte va så många men nu har vi ett 60-tal som är några veckor. sen ett par kalkoner.
 
 
 
får väl se om det blir ett inlägg om något år igen. sist jag startade datorn (16-10-13) så skrev jag ju här så den hann samla en hel del damm.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0