Avvikelser på fostret, Akut läkartid morgonen därpå...

Det är ju inte direkt så att man sover jätte bra natten där imellan. Mina drömmar ska man ju inte ens tyda. Allt från att jag lägger trasiga ägg och måste äta sten för att dom ska hålla bättre till att jag har 8 bebisar i magen som jag måste välja mellan.
 
Har ju hela tiden sagt att det är en Alien ;)
 
 
Kom in till läkaren och de visade sig vara samma läkare som jag träffade i vecka 13? tror jag de va på sofiahemmet. Nu på odenplan!
 
Igår visade de sig att det skiljde mer än 12 dagar på huvudmåttet och lårmåttet. Då får man en läkartid för att kolla mer på hjärnan då de kan betyda vattenskalle eller några andra fel så som dvärg.
Men läkaren mätte och mätte och fotade och jämnförde bilder och mått och kom fram till 2mm skillnad alltså ca 8 dagar! vilket han inte tyckte vi skulle vara oroliga för för att han hittade inga avvikelser på hjärnan eller på benen/armar inte heller på ryggen! Han sa att alla har ju sina genetiska drag också och de kan vara så att barnet har större huvud eller kortare lårben. De kan vara just nu eller så kommer de att vara så. Anton har ju stort huvud och han började inte växa förän han va 17-18år så de kan ju vara en bidragande faktor! för jag har långa ben och jätte litet huvud så från mig kommer det nog inte ;)
 
 
Vi fick oss en 3D bild som pressent av läkaren då han tyckte att barnmorskan skrämt upp oss och de hade blivit många besök! Denna läkare har jag nämnligen träffat en gång tidigare pga av mina blödningar så han tyckte lite synd om oss som redan var på 5 ultraljudet. Fick även ett nytt Bf igen. Två läkare kollade och tyckte inte att datumet igår kändes logiskt då alla tidigare sagt 30 aug 31 aug och 1 sep och alla gjorda av olika läkare. Så idag blev de den 27 aug som Alien är beräknad!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0