Jätte dålig mottagning = inga blogginlägg

Ja se om det går att få upp något... En månad på gården tror jag minsan att vi passerade i måndags... 

Allt känns bra och vi har fått en hel del gjort! Målat husen och klippt ner våran vildvuxna mark, rensat skit, fixat med ved, och mycket mycket mer självklart!

Nu känns det tufft med två veckor kvar tills vi blir föräldrar. Jag blir inte lite sämre varje dag utan känns mer som att jag blir sämre för varje timme som passerar. Orken är i botten och motivationen ännu längre ner! Vill sova bort två veckor på en gång helst! Men de där med sömn fungerar inte alls då man är som en flodhäst! Förvärkarna gör ont och jag är inte kapabel till att göra ett skit för då hoppar mitt bäcken och nu är jag för tjock och tung för att få tillbaka de själv. :( jaja nu är det iaf inte långt kvar! Så de är bara bita ihop och roa sig så gått de går så tiden passerar fort!

Valparna växer så de knakar ordagrant! Min lilla varg väger nu 20kg och puma ligger på 17kg pipen har oxå gått upp lite och väger nu 18kg! Vilket är toppen då det troligtvis är muskler som han byggt på sig! Kanske inte är konstigt när man är ute från kl 06:00 till 21:00 leker och busar hela dagarna! Springer i skogen och jagar två valpar som med jämna mellanrum springer bort upp för berget... Pipen ser då till att spåra tjejerna vilket han är super duktig på nu mera!

Fotograferingen har legat lite på is ett tag då jag inte orkat helt enkelt men lite mobilbilder har det blivit och allt ska upp här så småning om!

Vi fångar möss som aldrig förr just nu! Vi har testat alla olika rått/musfällor men dom är smarta våra möss finns bara en dom faktiskt fastnat i och de är i en bur liknande fälla. Så det kommer nog bli två katter här innan vintern! Vill ha ute katter som inte vill vara inne alls helst då vi är lite allergiska både jag och sambo. Så ska dom ju gärna vara bra jägare oxå!! Gå bra ihop med hundar är ju en fördel oxå ;)


Lite hallon har vi plockat :)


Ja som sagt....


Vi hejar på pappa som krattar klipper slår allt vårat gräs!!


Frustration på kvistar i veden ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0