Ingenting gjort och vakna på mage i vecka 33

Fick inte mycket gjort alls igår! Hade fruktansvärt ont i magen. Inte som de brukar utan nu va de mer att Alien ligger på tvären och så pass långt ner så när det sparkas och rör sig så gör de ont :( och så får jag massa sammandagningar när de blir livat i magen! Det är inte den lugnaste bebisen som lever om där inne kan jag lova!
 
Sova är något jag gör typ 20 min åt gången mellan sparkar knuffar eller att det gör ont i revbenet,
Läkaren sa att jag kunde ta alvedon på kvällen så att jag får sova. Men jag vill verkligen inte äta mer alvedon. Räcker med att jag måste ta de när jag får så där fruktansvärt ont i magen! och de händer iaf en två ggr i veckan fortfarande! Jag vet ju att detta med revbenet är ofarligt så de känns mer "rätt" att härda ut än de med magen som dom fortfarande inte vet vad de beror på!
 
Det finns liksom inte någon bra ställning att sova på när Alien bestämt sig för att ligga på tvären. På rygg skulle jag vilja ligga men de går inte. blir svårt att andas och mår illa, på höger sida går inte pga av revnenet. på vänster sida är de jag försöker med. men jag mostar typ Alien när jag ligger på sidan, ser sjukt ut när jag lägger mig för först så känner jag protesterna och sparkarna ner i madrassen sen står de upp en knöl på högra sidan. haha. Så någon av alla gånger jag vaknade i natt så låg jag på mage! hur de är möjligt i vecka 33 är en gåta. och ont gjorde de! så hur jag hamnat platt på mage vet jag inte. kroppen beslöt sig kanske för att testa de jag inte testat själv!
 
Jag är ändå extremt glad att vi har en ställbar säng som jag nu höjt ryggen på så jag mer sitt/ligger och att jag har en tempur madrass i den så sparkarna ner i madrassen inte blir så "hårda"
 
 
Första bilderna :)
 
I någon av alla sömn perioder i natt så lyckades jag drömma att det syntes en snopp på ultraljudet som jag ska göra på måndag. Så nu är jag helt inställd på att det är en pojke ;) Det är ju så att alla har gissat på en flicka.
 
 
Detta blev i alla fall dom första bebis sakerna vi köpte!
 
en diinglis
 
och en filt med en nalle :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0