En bra helg, en tuff start på veckan...

I helgen mådde jag riktigt bra! inte fysiskt utan psykiskt! Allt kändes lätt och vi planerade upp ganska mycket av de kommande månaderna! Det kändes i söndags som att allt kändes lätt. Men måndag vart en tuff dag, kände mig riktigt nere och ville bara dra täcket över huvudet! Nu är det väl tur att jag har valparna som måste ut ganska ofta så jag inte gör precis så, utan jag måste gå ut och gå små korta promenader! Vilket hjälper! Men hela veckan hittills har känts riktigt tuff.
 
Kroppen fungerar inte och de är nog de som gör det otroligt jobbigt! Jag vill liksom vara med och göra saker, men de går inte. Kramperna i magen fortsätter trost medicinen. Matlusten finns inte alls utan tvingar i mig så mycket jag kan. För jag mår bättre av att äta, men att ta den där mackan när man mår illa är så svårt. Att svälja när mat när man måt illa är inge vidare. 
 
Min rygg/bäcken tror jag försöker döda mig. Har alltid haft ont där och de hoppar lite pga av att jag har ojämna ben. Så jag trodde ärligt att det inte skulle påverka mig mer under graviditeten än innan. Men så fel jag hade! Det hoppar och hoppar och jag sväller upp och blir svullen och smärtan strålar runt i kroppen när jag rör mig. Som tur är så har det bara vart så senaste tiden och inte hela tiden. Detta med ett stödbälte testade jag men trycket på magen gör illamåendet värre! Jag kan inte ens ha tajt linne på mig utan att det är obehagligt.
 
Våra älskade små odjur i helgen! :)
 
Det kommer att hända mycket i livet den kommande tiden! så jag hoppas kroppen hänger med ett tag till! Jag vill vara med och måla våran gård. Sen om de bara är längst ner så får de vara så! För jag vill göra de. Vi ska även dra om all el och kolla så att vattnet fungerar, vi vet fortfarande inte vart de kommer ifrån. 
 
Sen allt de som ska fixas till Alien. Vad behöver vi? barnvagn, babyskydd, ja lite sådant. Vi har fått massor av saker men inte riktigt samlat in de då vi ändå inte ska bo kvar här så är allt fortfarande utspridet. 
 
Så räknar vi ner till semestern! Vi kommer att vara på gården hela tiden och rusta upp/njuta av ledigheten!
 
 
 
Någonting som jag funderat på och undrat över den senaste veckan är hur långt ner ska egentligen bebisen ligga nu? Allt jag läst säger att man nu kan känna kraftiga sparkar mot revbenen. Medans jag har en liten eller ja nja ganska stor bebis i magen som ligger på tvären typ 5cm nedanför naveln. Magen ser helt sjuk ut. Det stramar och sticker ut och sparkar mot mina höftben. 
 
Den bestämda lilla saken där inne har hicka ganska ofta och det är vilda protester mot detta varje gång! Alien hatar hicka lika mycket som sin mamma tror jag!
 
 
 
Nu ska jag fårsöka få i mig något att äta sen vaknar nog tjejerna så det är dax för en liten promenad!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0