Vad har hänt sen sist jag skrev?

Är alltså en vecka och två dagar sen jag orkade uppdatera här. Jag som ändå hade lyckats ganska bra med uppdateringen ett tag! Men Jag blev extremt dålig natten mellan tisdag och onsdagen förra veckan. från att ha haft en hyfsad dag, Både gått en lugn kvällspromenad, lagat mat och ätit mat! På 5 min från att ha rest mig gått och kissat och så satte jag mig i soffan för att stänga av datorer osv. Så får jag ont i mellangärdet så som jag brukar, ber sambon ge mig en alvedon snabbt och värma vetekudden! Jag har alvedon som tas upp snabbare! Jag kröp upp i sängen och blundade och försökte bara att andas! Men smärtan strålande nu ner i hela magen och jag fick massa sammandragningar samtidigt. Jag minns att jag sa åt sambo att googla fram ett nummer vi kan ringa om de blir värre. Sen fick jag en telefon i örat och massa frågor som jag inte minns. Det samtalet slutade med att jag skulle åka in akut direkt.
 
 
Jaha de va bara att försöka få på sig någon form av kläder. Sambon rastade valpar packade med deras saker och mina saker, eller ja mitt legitimation och något jag bad om. Minns inte vad! i bilen så minns jag inte mycket mer än att svetten rann och jag frös och mådde illa av smärtan som inte släppte så jag kunde knappt andas. små små andetag! huvudet kunde jag knappt hålla upp och "tappade" de gång på gång. Allt försvann.
 
 
väl framme vid danderyd går vi in och ringer på klockan och då vek sig mina ben! kunde inte stå upp! fick komma in och lägga mig på en säng. de togs prover och jag vet inte riktigt vad jag svarade på alla frågot men vet att jag va helt borta och kunde inte hålla ögonen öppna när jag pratade med personerna som va in hela tiden. När Läkaren vart in och undersökt mig så minns jag att jag ville be henne sluta trycka så hårt på min mage. Men bet ihop och när hon gick så tilltog smärtan igen och jag bad om alvedon. eller jag bad om stark jävla alvedon. Minns att jag han tänka när jag satt upp för att dom tog blodprov att jag blev aldeless varm igen och tänkte nu måste Anton hålla i mig annars ramlar jag ihop för de gjorde så fruktansvärt ont i hela magen och hela rummet snurrade! Barnmorskan kom in med alvedon och jag svalde som sen bad jag om något att spy i. och sen vände sig hela magen.
 
Efter de fick jag alla provsvar och ingen visade något avvisande och Alien mådde bra. Jag började må bättre och sa till Anton att de hade ju gått fort iaf. Han tittade på mig som att jag va ett spöke och säger ja bara 4-5 timmar. Haha för mig som mins bitvis så va de typ 30 min!
 
Vi fick iallafall åka hem och sen har ätit typ barn mat, nä men lättsmält snällt mot magen och lättspytt!
 
Anton va hemma från jobbet på onsdagen då pga av att jag va ett vrak. Sen på torsdagen jobbade han halvdag och sen åkte vi till Sundsvall som va planerat sen länge då vi skulle ta emot elektrikern på fredagen och sen bara mysa av att vara där!
 
Vi alla njöt av att komma upp till lugnet! även fast de blev en jobbig resa för mig med öm mage och väldigt snett bäcken.
 
vi hittade en sjö bara 10 min bakom gården! super mysigt!
 
diska i bäcken!
 
grillade på kvällen. Det är ju ljust dygnet runt där uppe! helt underbart!!
 
Sen åkte vi hem i söndags då jag hade en läkartid på måndagen. Planen innan va att åka hem måndagen.
Läkarbesöket gick bra och vi blir föräldrar senast den 27 aug!
 
Efter allt detta så satte min hjärna igång. Hjälp vi har ju inte tänkt på att införskaffa oss någonting till lilla Alien. Dock har vi ju fått massor med saker så känns ändå inte som någon panik. Men kanske är dax att organisera upp och ha lite koll på vad vi har iallafall.
 
Inte alls så långt kvar nu ju...
 
 
Dagarna sen vi kom hem har jag försökt att göra så lite som möjligt, Magen vill fortfarande inte riktigt vara med så jag äter lite och ofta. milda saker som typ fruktsoppa kräm och yoghurt. Anton jobbar och hundarna vilar ikapp med mig på dagarna!
 
I morgon så åker vi till furusund för att fira midsommar med familjen! :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0