i princip halvvägs i graviditeten (jobbigt)

Nu är jag i princip halvvägs... eller för att vara mer exakt så är det till helgen jag är exakt halvvägs!
 
Jag väntar fortfarnade på de alla säger är så mysigt och att man ska njuta... Jag har ont, kräks (inte lika ofta med ändå) mår illa och har ingen kraft i kroppen! jag jobbar men de gör bara mina symtom värre och min vetekudde är nog min räddning när jag kommer hem från jobbet!
 
Jag vill bara att detta ska vara över! jag tycker att det är jätte jobbigt att inte komma i mina kläder att må dåligt och jag känner mig konstat otillräcklig!
 
MEN som gravid får jag inte känna så eller tycka så... för jag ska njuta och jag ska vara glad att jag kan bli gravid  de är inte alla som kan de... MEN jag känner inte så!! och då är det fel...
 
Misstolka mig inte jag är glad att jag kan få barn! och jag vill ha barn! Men att vara gravid. nej de har jag aldrig sagt att jag vill. och när man får reda på saker sent och måste ta ett beslut när man redan är gravid (trots preventilmedel) så är det inte ett svårt beslut varken för mig eller för min sambo. Men jag fick inte direkt någon tid att förbereda mig på en graviditet... och de gör de nog ännu svårare för en som mig att acceptera läget!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Elin

Precis så känner jag med... och för mig kom aldrig den där myskänslan. Första spyr man i 20 veckor... sen har man ont i kroppen resterande tid. Inte så mysigt. Men i slutändan är det vart det men de ser du inte förrän du har din bebbe i famnen :)

2014-03-31 @ 19:33:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0